Projekt Read On

Proszę określić gdzie leży problem:
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 3 =
Link
Proszę wpisać wynik dodawania:
6 + 3 =
19.02.2020r.
 










Cele projektu:

- Rozwijanie kompetencji językowych i czytelniczych oraz umiejętności kluczowych dla odniesienia sukcesu w XXI wieku ( m.in.: myślenie krytyczne, wyszukiwanie i zarządzanie informacją, komunikowanie się) poprzez zachęcanie dzieci do czytania i kształtowanie nawyku czytania dla przyjemności;
- Wspieranie rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dzieci oraz inspirowanie do działania poprzez promocję czytelnictwa;
- Wychodzenie naprzeciw Specjalnym Potrzebom Edukacyjnym poprzez umożliwienie dzieciom rozwijania kompetencji czytelniczych w sposób dostosowany do indywidualnych możliwości każdego dziecka;
- Wsparcie szkół i bibliotek w zakresie rozwijania czytelnictwa wśród dzieci zgodnie z założeniami Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa na lata 2016-2020.


Geneza i założenia projektu:

Projekt READ ON powstał z myślą o wsparciu polskiej szkoły w działaniach promujących czytelnictwo wśród dzieci od najwcześniejszych lat. Ideą projektu jest zachęcanie do czytania i wyrobienie nawyku czytania poprzez dobór lektur o odpowiedniej tematyce i na odpowiednim poziomie trudności dostosowanym do indywidualnych możliwości każdego dziecka. Uczniowie z klasy przystępującej do projektu otrzymują do dyspozycji zestaw 70 lektur w języku angielskim o różnorodnej tematyce oraz na odpowiednim poziomie językowym (zgodnym z założeniami podstawy programowej dla klas 4-8 oraz nieco poniżej i powyżej wymagań). Dzięki temu uczniowie czytają książki zgodnie ze swoimi zainteresowaniami i rozwijają kompetencje czytelnicze zgodnie ze swoim aktualnym poziomem znajomości języka.

Projekt READ ON umożliwia pogodzenie różnorodnych potrzeb uczniów uczących się w jednej klasie i oferuje tym samym doskonałe rozwiązanie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Uczniowie są zachęcani do przeczytania w ciągu roku szkolnego jak największej liczby książek i dzielenia się swoimi wrażeniami i opiniami na ich temat wykonując różnorodne zadania i projekty zaproponowane przez nauczyciela. Zwieńczeniem programu jest udział w ogólnopolskim konkursie dla wszystkich szkół uczestniczących w projekcie READ ON organizowanym przez Oxford University Press i zaprezentowanie przez uczniów projektów indywidualnych i klasowych wykonanych w nawiązaniu do przeczytanych książek, takich jak: plakaty, prezentacje, przedstawienia, relacje na blogu. Niezależnie od konkursu ogólnopolskiego szkoły są również wspierane w organizowaniu festiwali na zakończenie roku szkolnego, podczas których uczniowie mają okazję pochwalić się swoimi pracami i osiągnięciami czytelniczymi.
Projekt READ ON w Polsce został przygotowany w oparciu o doświadczenia z Włoch, gdzie podobny projekt jest prowadzony pod patronatem British Council i Ambasady Wielkiej Brytanii w Rzymie. W roku 2016 był nominowany do prestiżowej nagrody ELTons 2016 w kategorii local innovation. Do tej pory wzięło w nim udział 1300 nauczycieli i 40000 uczniów. Nauczyciele we Włoszech podkreślają pozytywny wpływ projektu na poprawę umiejętności językowych uczniów oraz korzyści jakie oferuje uczniom niezależnie od ich poziomu językowego.



Wyodrębniono następujące kluczowe korzyści wynikające z udziału w projekcie:

- zmiana nastawienia uczniów do czytania (niezależnie od języka) i nastawienia do nauki;
- rozwój kompetencji językowych i czytelniczych leżących u podstawy sukcesów edukacyjnych;
- poprawa osiągnięć uczniów w zakresie umiejętności posługiwania się językiem;
- wparcie dla nauczyciela w osiągnięciu zamierzonych rezultatów pracy z uczniami.


 

Załączniki artykułu

Read_On_klasy 4-8 (pdf) 3.09mb, (Pobrań: 133)
powrót